Menu
Dietetycznie Poprawni - Poradnia Zdrowego Odżywiania
Strona główna
ZMIENIAJĄC DIETĘ, SZYBCIEJ POKONASZ CELLULIT
Do powstawania nierównej nieco gąbczastej skórki może przyczynić się nadwaga, ale także toksyny zawarte w tym co jemy. Mała rewolucja na talerzu pomoże nam wypięknieć.

TO WYKLUCZ Z JADŁOSPISU - sprzyjają powstawaniu "pomarańczowej skórki"

DANIA TYPU FAST FOOD - zawierają dużo tłuszczu. Jego nadmiar szybko prowadzi do rozwoju cellulitu, bo powiększone komórki tłuszczowe utrudniają krążenie krwi i limfy. Ponadto jest w nich dużo sztucznych dodatków.
Szczególnie niekorzystne: HAMBURGERY, HOT DOGI, CHIPSY.

WĘDZONE RYBY, WĘDLINY, KONSERWY, ŻÓŁTE SERY - jest w nich dużo soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, saletry i innych konserwantów oraz wiele toksyn z dymu. Ponadto zakwaszają organizm, jeśli jemy zbyt mało warzyw i owoców.

WYSOKO PRZETWORZONE PRODUKTY - błyskawiczne zupy, sosy w słoiczkach i gotowe dania o długim terminie przydatności do spożycia tracą w procesie produkcji witaminy i sole mineralne, a za to "wzbogacone" są konserwantami, barwnikami i polepszaczami smaku. Nie trawimy ich. Jeśli nie zostaną wydalone, osadzają się w tkance podskórnej, tworząc złogi i nierówności.

SŁODKIE NAPOJE I SŁODKIE PŁATKI ŚNIADANIOWE - zawierają mnóstwo cukru, który trafia do krwi, a potem zamienia się  w tkankę tłuszczową. Są w nich też sztuczne substancje smakowe.

PRODUKTY NAJLEPSZE DLA CIEBIE - dzięki nim twoja skóra stanie się znów aksamitna:

RAZOWE PIECZYWO, GRUBE KASZE - są bardzo dobrym źródłem błonnika, który poprawia pracę jelit i w ten sposób ułatwia usuwanie z organizmu toksyn. Pomaga zwalczyć nadwagę, ponieważ spowalnia wchłanianie tłuszczu i nie dopuszcza do hiperlipidemii( wysokiego poziomu cukru we krwi po posiłku) - przyczyny nadmiernego apetytu, zwłaszcza na słodycze.
ILE JEŚĆ - jeśli borykasz się z nadwagą, nie przekraczaj w ciągu dnia porcji składającej się z 3 małych kromek razowca i 2-3 łyżek gotowanej kaszy.
CO DZIAŁA PODOBNIE - makaron pełnoziarnisty, płatki zbożowe, otręby, jabłka ze skórką.

ROŚLINY STRĄCZKOWE, W TYM SOJA - zawierają dużo białka niezbędnego do odbudowy komórek. Wprawdzie białko jest również w mięsie, ale jedząc potrawy z roślin strączkowych, nie narażamy się na zakwaszenie organizmu, a tak się dzieje, gdy jemy mięso, stroniąc jednocześnie od warzyw. Zakwaszenie prowadzi do zatrzymywania wody, obrzęków i powstawania złogów toksyn w tkance podskórnej. Szczególnie cenna jest soja, ponieważ poza białkiem zawiera fitosterole, ważny składnik warstwy lipidowej skóry, chroniącej przed cellulitem.
ILE JEŚĆ - co najmniej 3 razy w tygodniu, zamiast mięsa lub jako dodatek do sałatek.

TŁUSTE RYBY MORSKIE - są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3. Zabezpieczają przed odkładaniem zapasów tłuszczu, bo przyspieszają jego spalanie. Umożliwiają prawidłowa regenerację komórek. Dzięki nim skóra staje się jędrna i sprężysta, nie grozi jej przesuszenie( co często towarzyszy cellulitowi).
ILE TRZEBA JEŚĆ - trzy razy w tygodniu po ok. 100 g, najlepiej łososia, dorsza lub śledzia.
CO DZIAŁA PODOBNIE- orzechy włoskie, olej lniany i rzepakowy.

OWOCE JAGODOWE - głównie dlatego, ze są kopalnią witaminy C, jednego z kilku  przeciwutleniaczy chroniących organizm nie tylko przed chorobami, lecz także upływającym czasem i związanymi z tym defektami skóry. Pomaga usunąć toksyny, sprzyja produkcji kolagenu i ułatwia usuwanie wody z organizmu.
ILE JEŚĆ- 100 - 150 g dziennie.
CO DZIAŁA PODOBNIE - cytrusy, pomidory, zielona sałata, kapusta, papryka.
WODA MINERALNA NISKOSODOWA - pomaga pozbyć się toksyn i nawilża skórę od środka, bo transportuje substancje odżywcze do jej komórek.
ILE PIĆ - około 2 l dziennie.
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.