Dietetycznie Poprawni - Poradnia Zdrowego Odżywiania

0,00 zł
Strona główna
Kontakt


Informacje



 
Polecamy
 
MojeMusli.pl - Skomponuj Swoje Musli!


Gram-Art
Zmień przyzwyczajenia i... CHRUP ZDROWO

Twoje samopoczucie zależy nie tylko od posiłków, lecz także od tego, co podjadasz między nimi. Zapomnij więc o chipsach czy batonikach, postaw na lekkie i smaczne przekąski.

Pamiętaj!
Mała paczka chipsów to 300 kcal, podobnie batonik.
Jedno jabłko dostarcza tylko ok. 70kcal i dużo witamin.

Słodkie i słone przekąski mają jedną zaletę - można nimi szybko zaspokoić głód. Poza tym obciążają organizm mnóstwem cukru, tłuszczu, powodują dolegliwości trawienne. I - niestety - uzależniają. Jeśli ty też jesteś ich ofiarą, wez się w garść i zerwij z tym na nałogiem. Oto, jakimi zdrowymi, wartościowymi i smacznymi przekąskami proponujemy zastąpić te złe.

PESTKI - nie są dietetyczne(100g łuskanych pestek słonecznika to aż 550kcal), stanowią jednak cenne zródło wit.A, E oraz z grupy B, a także niezbędnych minerałów, jak cynk i magnez.
RADA : wybieraj pestki niełuskane, wtedy porcja wystarczy ci na dłużej lub zjesz ich mniej.

MUSLI - najlepiej przygotowane samodzielnie z błyskawicznych płatków owsianych, pokrojonych drobno suszonych (lub świeżych)
owoców i ulubionych orzechów, np. miękkich nerkowców. Można je zalać mlekiem, jogurtem lub sokiem owocowym.
Płatki owsiane to prawdziwa kopalnia witamin i minerałów. Zwalczają też depresje.

POPCORN - jest doskonały, pod warunkiem że został uprażony na suchej patelni lub specjalnej maszynce do popcornu, bez dodatku tłuszczu. Wtedy jest niskokaloryczny (spora porcja, przygotowana z 5 dag ziaren kukurydzy, dostarcza ok.140kcal), a także zdrowy - oprócz błonnika dostarcza także cennych przeciwutleniaczy.

WARZYWA - rzodkiewki, małe pomidorki, połówki ogórków i łodygi selera naciowego warto chrupać solo lub z lekkim dipem z jogurtu, czosnku, odrobiny oliwy i posiekanego koperku. Możesz też upiec na blasze pokrojone ziemniaki oprószone mieloną papryką i skropione olejem. Takie domowe chipsy będą pyszne, zdrowe i o wiele lżejsze niż te ze sklepu.

OWOCE - dostarczą ci cennych soli mineralnych i witamin.
Wybieraj te o dużej zawartości wody: jabłka, melony, arbuzy - są mniej tuczące.

...jest pusty

Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.