Menu
Dietetycznie Poprawni - Poradnia Zdrowego Odżywiania
Strona główna
NIEKTÓRE OWOCE I WARZYWA TUCZĄ

Zachęcanie do spożywania bez umiaru owoców i warzyw nie do końca jest słuszne. To prawda, że zawierają one dużo błonnika, witamin i mikroelementów, ale nie wszystkie odchudzają - niektóre wręcz mogą powodować przybieranie na wadze, głównie ze względu na wysoką zawartość cukru.

BEZ OGRANICZEŃ MOŻNA JEŚĆ: ogórki, rzodkiewki, seler naciowy (one mają nawet tzw. ujemny bilans energetyczny, co oznacza, że organizm zużywa na ich strawienie więcej energii niż one same dostarczają).

PONADTO DO WOLI MOŻNA JEŚĆ
WARZYWA: sałatę, kalarepę, kapustę białą, włoską i czerwoną, pomidory, groszek zielony, pory, czosnek, soję, soczewicę, paprykę, szparagi, chrzan;
OWOCE: jeżyny, wiśnie, czereśnie, śliwki, jabłka (niesłodkie), kiwi, grejpfruty, morele, pomarańcze, truskawki, agrest, porzeczki, jagody, maliny, borówki amerykańskie.

Te WARZYWA możesz jeść do woli, pod warunkiem, że je odpowiednio przygotujesz (powinny być lekko twarde): marchewka, brokuły, brukselka, bakłażan, cukinia, natomiast fasolka - bez gęstych sosów.

Te OWOCE możesz jeść często, pod warunkiem, że nie będą z puszki: ananasy, brzoskwinie, mandarynki.

Te WARZYWA i OWOCE ogranicz do minimum, bo mają albo wysoki indeks glikemiczny, albo dużo cukru, albo tłuszczu. Jednak nie eliminuj ich całkowicie z diety, bo zawierają również wiele cennych składników:
WARZYWA: ziemniaki, buraki, dynia, fasolka szparagowa, kukurydza, rzepa, brukiew.
OWOCE: awokado, banany, winogrona, rodzynki, arbuzy, daktyle, mango, melony.

SOKI - warzywne czy owocowe?
Nie każdy sok służy diecie odchudzającej. Sok ze słodkich owoców z dodatkiem cukru, to zbędne kalorie. Dietetycy zalecają raczej soki warzywne niż owocowe, gdyż na ogół są mniej tuczące.

Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.