Menu
Dietetycznie Poprawni - Poradnia Zdrowego Odżywiania
Strona główna
BY WIOSNĄ MIEĆ WIĘCEJ ENERGII
Wczesną wiosną większość z nas odczuwa zmęczenie, pojawiają się kłopoty z koncentracją. Aby  uporać się ze zmęczeniem i zgubić zbędne kilogramy najlepiej od razu poszukać sprzymierzeńców w diecie, zacząć się ruszać i zadbać o relaks.

STAWIAJĄC NA ZIELONE OWOCE I WARZYWA SZYBKO OCZYŚCISZ ORGANIZM Z TOKSYN

UŁÓŻ ENERGETYCZNY JADŁOSPIS - posiłki komponuj tak, aby przynajmniej połowę twojej diety stanowiły zielone warzywa i owoce (np.brokuły, sałata, kiwi, winogrona). Zawierają one cenną substancję - chlorofil (to on nadaje im zieloną barwę). Udowodniono, że chlorofil ma zbawienny wpływ na organizm: m.in.zwalcza szkodliwe wolne rodniki, przyśpiesza przemianę materii i wzmacnia odporność.

DUŻO PIJ - przynajmniej 2 litry płynów dziennie. Najlepsze są: woda, zielone soki warzywne, zielona herbata.

UŻYWAJ OLIWY Z OLIWEK - dodawaj ją do zielonych sałatek i zup. Jest bogata w cenne kwasy omega-3.

WAŻNE!
Podczas stosowania zielonej diety (przez 1-2 tygodnie) całkowicie zrezygnuj z soli. Zatrzymuje wodę w organizmie, a wraz z nią toksyny i metale ciężkie.

POPIJAJĄC NATURALNE KOKTAJLE ZAFUNDUJESZ SOBIE BOMBĘ WITAMINOWĄ

NAPÓJ Z KIWI NA ŚNIADANIE - już 1 średniej wielkości owoc zaspokaja nasze dzienne zapotrzebowanie na witaminę C! Poza tym, zawiera sporo magnezu i kwasu foliowego, a także witaminę E - dzięki niej cera wygląda promiennie i zdrowo.

MUS ZE SZPINAKU DO OBIADU - jego liście zawierają dużo żelaza i witamin z grupy B, dzięki czemu chronią przed anemią i skutecznie zwalczają zmęczenie. Garść świeżego szpinaku zmiksuj z pomarańczą, łyżką miodu i bananem.

SOK Z SELERA NACIOWEGO ZAMIAST KOLACJI - oczyszcza organizm, uspokaja i odchudza, bo ma niewiele kalorii. Wystarczy zmiksować łodygi.

RUSZAJ SIĘ...DLA PRZYJEMNOŚCI A SZYBKO SPALISZ TŁUSZCZYK

SIĘGNIJ PO HULA-HOOP - pięknie rzeźbi talię, wzmacnia kręgosłup i mięśnie brzucha.

STOSUJ tzw. TRENING CARDIO - polega on na intensywnym wysiłku, przynajmniej 30 - minutowym (dopiero po tym czasie organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową).  Nie musisz chodzić na siłownię: znakomitym treningiem cardio jest np. wchodzenie i schodzenie po schodach czy skakanie na skakance. Aby był skuteczny -  ćwicz 3 razy w tygodniu.

ODPRĘŻ SIĘ I DOŁADUJ AKUMULATORY
Spaceruj na świeżym powietrzu. Brak światła to główna przyczyna naszej ospałości, zmęczenia i złego samopoczucia, które przeżywamy wczesną wiosną. Dlatego wykorzystaj to, że dni są coraz dłuższe i jak najwięcej spaceruj przy dziennym świetle. Nie tylko poprawisz sobie humor, ale też wzbogacisz organizm w cenną witaminę D, którą czerpiemy przede wszystkim  ze słońca.
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.