Menu
Dietetycznie Poprawni - Poradnia Zdrowego Odżywiania
Strona główna
8 RZECZY GORSZYCH NIŻ BIAŁY CHLEB
Pilnujesz diety, ograniczasz węglowodany, głównie makarony i pieczywo. Jednak czasem sięgasz po coś, co wcale nie wydaje ci się tuczące, a w rzeczywistości takie jest!
Zobacz, co może zaszkodzić twojej figurze.

KAWA Z DODATKAMI
Na przykład z cukrem, syropem i bitą śmietaną! Zawiera tyle kalorii co porządny posiłek (do 400 kcal), ale ilość węglowodanów może w niej być tak duża jak w porcji makaronu, którą podaje się uczestnikom maratonu przed biegiem. Niektóre kawy mają 60-80g węglowodanów zawartych w cukrze, tłuszczach bitej śmietany czy czekoladowym sosie. To prawie jak duży deser.

ŚWIEŻA BUŁKA / BAJGIEL
Nie wyobrażasz sobie porannego śniadania bez ciepłej, chrupiącej i pachnącej bułki? To przyjemny rytuał, ale zrezygnuj z niego, jeśli zaraz po śniadaniu nie zamierzasz pójść na siłownię i ćwiczyć w niej do lunchu. Przeciętna bułka ma 250 - 300kcal (w zależności od rozmiaru) i więcej niż 50g węglowodanów na sztukę.

SOKI OWOCOWE I KOKTAJLE
Coraz więcej jest miejsc, gdzie podaje się świeżo wyciskane soki owocowe lub koktajle. Oczywiście mają sporo witamin. Ale duży kubek (500ml) soku może mieć aż 75g węglowodanów/75g cukru.

KRAKERSY
Chociaż liczba węglowodanów nie jest zbyt duża (10g na sztukę) to pamiętaj, że na pewno zjesz więcej niż jednego krakersa. A poza tym nie mają żadnych wartości odżywczych, za to dużo barwników i konserwantów. Mogą także zawierać wysokocukrowy syrop kukurydziany.

MUFFINY
Niektóre zawierają nawet 64g węglowodanów i więcej niż 30g cukru. Jeżeli twój muffin jest przygotowany z białej mąki, cukru i masła, to naprawdę nie ma różnicy między nim a kawałkiem tortu. W kawiarni staraj się wybierać mniejsze porcje ciasta i sięgaj po te z pełnoziarnistej mąki z otrębami, niedekorowane czekoladową polewą.

JOGURT OWOCOWY
Wszystkie jogurty zawierają laktozę, która jest naturalnym węglowodanem. Najczęściej w porcji jest 12- 15g węglowodanów. Ta ilość jest szybko spalana przez organizm. Jednak zbyt często zjadamy jogurty owocowe albo do naturalnych dodajemy np. konfiturę, miód - a to podwaja dawkę węglowodanów( 30g). Dlatego gdy sięgasz po jogurt, wybieraj naturalny, bez dodatków. Jeśli nie lubisz takiego "pustego" dodaj do niego pokrojone świeże owoce.

POPCORN
Duży kubek popcornu ma 1200kalorii i wszystkie pochodzą z węglowodanów! Tyle samo kalorii potrzeba osobie na diecie, która wykonuje pracę siedząca. Podczas jednego seansu możesz więc zjeść dzienną dawkę kalorii i pochłonąć nadprogramową ilość węglowodanów i tłuszczu.

RODZYNKI W JOGURCIE
To cukierki dla fanów zdrowego jedzenia. Wydają się zdrowsze niż krówki, batoniki itp. Tylko kto z nas potrafi zakończyć jedzenie rodzynek w jogurcie na 1-5 sztukach?! A już 1/4 filiżanki tych słodyczy zawiera 20g węglowodanów. Lepiej więc omijaj je szerokim łukiem. A gdy masz ochotę na coś słodkiego, po prostu kup batonik z ciemnej czekolady.

ZREZYGNUJ Z MASŁA
Na kromce chleba rozsmarowujesz przeciętnie około10g masła. Jedząc jedynie 3 kromki chleba dziennie, dzięki samemu masłu zyskujesz aż 80000 kcal rocznie.
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.